علائم تجاری

بیشتر کلاهبرداری‌های اینترنتی مربوط به سوء استفاده از کارت‌های بانکی است |دفتر حقوقی موکل

97/06/21  به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، ابوالفضل محبی رئیس دادگستری شهرستان البرز خاطر نشان کرد: دادگستری در دو قالب پیشگیری و رسیدگی جرائم را مورد بررسی قرار می‌دهد در وهله اول دستگاه قضا سعی می‌کند در راستای پیشگیری در طرح مدارس آموزش‌های لازم را به دانش آموزان بدهد تا شهروندان به پیامک‌های کذبی که برایشان ارسال می‌شود توجه نکنند.

 

 

دفتر حقوقی موکل، ارائه دهنده خدمات حقوقی توسط وکلای پایه یک دادگستری در سراسر ایران

محبی بیان داشت: در رسیدگی پرونده‌ها به این گونه است که پس از اینکه از فرد توسط نیروی انتظامی (پلیس فتا) از فرد مزاحم خود شکایت می‌کند پرونده به دادسرا ارجاع می‌شود تا پس از مراحل قانونی جرم ثابت شده و مورد باز خواست قرار گیرد.

رییس دادگستری شهرستان البرز تصریح کرد: دانلود و استفاده از اپلیکیشن‌های ناامن توسط گوشی‌های تلفن همراه و از سایت‌های نامعتبر نیز از دیگر موارد ارائه شده کلاهبرداران برای سوء استفاده از کاربران و موضوعات چالش برانگیز در فضا‌های اینترنتی است.

محبی با اشاره به اینکه بیشتر کلاهبرداری‌های اینترنتی مربوط به سوء استفاده از کارت‌های بانکی برای خرید است، افزود: اصولا تمام جرائم دنیای فیزیکی در دنیای مجازی هم وجود داشته و اتفاق می‌افتد که یکی از این جرائم، کلاهبرداری‌های بزرگ از طریق کارت‌های بانکی است که هم در دنیای واقعی و هم در دنیای مجازی بسیار اتفاق می‌افتد. یکی از این موارد خرید و فروش‌های اینترنتی است که در این خرید و فروش، فروشنده از غیرقانونی بودن کار و کالایش اطلاع دارد و از طریق فروش اینترنتی از خریدار مبلغی را دریافت می‌کند و یا اطلاعات بانکی خریدار را به سرقت می‌برد.

رئیس دادگستری شهرستان البرز ادامه داد: مهارت همسر گزینی و همسر داری از آموزش‌های لازم و ضروری یک زندگی است که باید توسط خانواده و آموزش و پرورش شکل بگیرد.

 

منبع

 جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با وکلای دفتر حقوقی موکل ارتباط برقرار نمایید.

 

بیشتر بدانید

 

کلاهبرداری در سایت‌های پیش‌فروش کالا |دفتر حقوقی موکل

کلاهبرداری با هک کردن مودم‌های خانگی|دفتر حقوقی موکل

رشد ۱۰ برابری جرایم در فضای مجازی|دفتر حقوقی موکل

فضای مجازی و افزایش جرایم رایانه ای|دفتر حقوقی موکل

به چه اعمالی جرم‌ رایانه‌ای گفته می شود؟|دفتر حقوقی موکل

تا شکایت نکنید، پلیس فتا حواسش نخواهد بود! |دفتر حقوقی موکل

کلاهبرداری به بهانه برنده شدن در مسابقه زنده تلفنی/ مردم مراقب افزایش تنوع کلاهبرداری های اینترنتی باشند |دفتر حقوقی موکل

لینک دین
تلگرام
اینستاگرام
الووکیل

ورود اعضا

برای دریافت خدمات حقوقی ثبت نام کنید