علائم تجاری

هر آنچه از سامانه‏‌های‌الکترونیک قوه‌قضاییه باید بدانید...|دفتر حقوقی موکل

 ساما ، ثنا ، سجا ، سجام ، سما ، سجاد ، سنام

 

 

دفتر حقوقی موکل، ارائه دهنده خدمات حقوقی توسط وکلای پایه یک دادگستری در سراسر ایران

سامانه ثنا (ثبت نام الکترونیک ابلاغ قضایی)

بر اساس سامانه مذکور کلیه ابلاغ‌های صادره به اشخاص و پیوست‌های آن از طریق این درگاه به حساب کاربری مخاطب ارسال می‌گردد. حساب‌ کاربری ، عبارت است از نشانی الکترونیکی که هر یک از مراجعان به قوه قضائیه به منظور دسترسی به سامانه ابلاغ اختصاص یافته است. این نشانی یک شناسه کاربری و گذار واژه است. ماده ۶۵۵ ق.ا.د.ک ابلاغ قضایی به صورت الکترونیکی را کافی دانسته و تبصره این ماده نیز ابلاغ ‌الکترونیکی را قابل پذیرش می‌داند.

سامانه ساما :

اطلاعات کارچاق‎کن‌ها ،محکومین فراری و افرادی که تحت تعقیب هستند برای جلوگیری از فساد و تسهیل دادرسی در سامانه ساما ثبت می‌شود و به صورت برخط در اختیار بیش از نه هزار شعبه قرار داده می‎شود.

گاهی افرادی به صورت ضامن، شاکی، مصدوم ،کفیل و شاهد حرفه‌ای در فرآیند دادرسی وارد می‌شوند و با توجه به تجاربی که دارند مسیر دادرسی را از مسیر عدالت خارج می‌کنند و اقدام به اخاذی و کلاهبرداری می‌کنند.

سامانه‌های «سما» و «سجاد» به‌ منظور رصد پرونده‌های جرایم ‌اقتصادی

سامانه سما :

 برای مدیریت شکلی پرونده و سامانه سجاد دارای قابلیت‌هایی از جمله نمایش اطلاعات هویتی و مشخصات متهمان و وابستگان ، قابلیت نمایش اموال‌ غیر منقول متهمان وکالتاً و اصالتاً و نمایش پرینت حساب‌های بانکی متهمان و وابستگان است.

سامانه سجام :

سیستم جامع اطلاعات مردمی توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری ‌از‌ وقوع جرم قوه قضاییه راه‌اندازی شد ، هدف سجام این است که افرادی را به عنوان دیده بان پیشگیری طبق دستورالعمل جذب کند ؛ دیده‌بان پیشگیری باید وضعیتی که مشاهده می‌کند را اعلام کند و این اطلاع رسانی از طریق سیستم به دستگاه مربوطه ارجاع می‌شود.

هدف کلی در این امر ، پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی در همه دستگاه ها ، سازمان‌ها و نهاد‌هایی است که به امر قانون موظف به همکاری با تشکیلات قضایی در راستای پیشگیری از وقوع جرم هستند.

سامانه سجا (سامانه جامع ارزشیابی کارکنان اداری قوه قضائیه)

برنامه‌های ارزشیابی و نظارت در سه محور نظارت سازمانی ، نظارت مدیریتی و نظارت مردمی اجرا می‌شود. تقویت نظارت ، تحکیم بنیان سلامت کارکنان و شناخت و ارتقای عملکرد کارکنان از اهداف سامانه ارزشیابی کارکنان اداری قوه قضائیه است.

سامانه سنام :

سامانه جامع مترجمان‌رسمی (سنام) به دنبال وضعیت سنجی ، رصد مسائل ، مشکلات و کاستی‌ها و برآورد و پیش بینی نیاز‌های روز حوزه ترجمه رسمی است که با استفاده از فناوری‌های نوین پیاده سازی و اجرا شده و از قابلیت‌های فنی متعددی برای رفع و پوشش نیاز‌های موجود برخوردار است. بهره‌برداری از این سامانه علاوه بر اینکه نظارت کارآمد بر کار مترجمان رسمی را افزایش خواهد داد، در ارتقاء کیفیت فرآیند‌های مختلف ترجمه‌ی رسمی نقش بسزایی خواهد داشت.

احراز اصالت اسناد مورد ترجمه ، پیش از آغاز فرایند ترجمه ، جلوگیری از ترجمه اسناد مجعول و یا تأیید ترجمه ، جلوگیری از جعل مهر دفاتر ترجمه ، امکان بهره برداری به صورت سراسری در کل کشور ، ارتباط برخط با وزارت امور خارجه ، شفاف شدن امور مالی دفاتر ترجمه از نظر پرداخت مالیات و عوارض ، نظارت بر تعرفه‌های قانونی و مبالغ دریافتی از صاحبان ترجمه ، از جمله آثار مثبتی است که اجرای این سامانه در پی خواهد داشت.

 

بیشتر بخوانید و بدانید

دستگاه ها بر اساس نشانی ثبت احوال به افراد خدمات ارائه می دهند| دفترحقوقی موکل

تعیین تکلیف بانک مرکزی درخصوص کد رهگیری گواهینامه عدم پرداخت چک| دفترحقوقی موکل

امکان استعلام ممنوع الخروجی از طریق مراجعه افراد به پلیس مهاجرت و گذرنامه| دفتر حقوقی موکل

لینک دین
تلگرام
اینستاگرام
الووکیل

ورود اعضا

برای دریافت خدمات حقوقی ثبت نام کنید