علائم تجاری

چند حساب بانکی می‌توانیم داشته باشیم؟| دفتر حقوقی موکل

 1397/12/22 پرونده تخلفات بانک سرمایه در مراجع قضائی در حال پیگیری است و روز ۱۹ اسفند نیز سومین جلسه رسیدگی به این تخلفات برگزار شد.

 

 

دفتر حقوقی موکل، ارائه دهنده خدمات حقوقی توسط وکلای پایه یک دادگستری در سراسر ایران

در این جلسه نماینده دادستان به حساب‌های پسر هشت ساله یکی از متهمان پرونده بانک سرمایه اشاره کرده و گفته است که وی ۲۴۲ حساب فقط در یک روز به حساب پسر هشت ساله خود باز و پول‌ها را جابجا کرده که این موضوع دلیل بر پولشویی است.

به همین بهانه شاید بد نباشد که بدانیم قوانین و مقررات بانک مرکزی برای افتتاح حساب در شعب بانک‌ها چگونه است و هر فرد چند حساب می‌تواند در یک بانک و در کل نظام بانکی داشته باشد و شرایط این افتتاح حساب‌ها چیست؟

 هر بانک یا مؤسسه اعتباری می‌تواند یک حساب جاری مشترک و یک حساب جاری انفرادی، یک حساب کوتاه مدت عادی مشترک و یک حساب کوتاه‌مدت عادی انفرادی، یک حساب قرض‌الحسنه مشترک و یک حساب قرض‌الحسنه انفرادی داشته باشد که بر همین اساس هر فرد حقیقی می‌تواند در هر بانک شش حساب افتتاح کند.

 بانک مرکزی همچنین در سال جاری شرایط جدیدی را برای افتتاح حساب برای افراد زیر ۱۸ سال در نظر گرفت و آن را ابلاغ کرد که بر اساس آن افتتاح حساب برای این افراد در قالب پنج شکل می‌تواند انجام شود که در دسته اول، افتتاح حساب توسط ولی (پدر یا جد پدری) قیم یا وصی (با حکم) به عنوان افتتاح کننده حساب برای طفل زیر ۱۸ سال و به نام خود طفل امکان‌پذیر است که امکان برداشت از حساب توسط افتتاح کننده یا با ارائه حکم رشد بوده و نوع حساب قابل افتتاح شامل انواع حساب به جز حساب جاری با دسته چک است.

بیشتر بخوانید

روش اعتبار سنجی صادر کننده چک قبل از دریافت چک| دفتر حقوقی موکل

مصوبه جدید کمیسیون تلفیق: تکلیف پزشکان به استفاده از دستگاه POS |دفتر حقوقی موکل

شیوه جدیده کلاهبرداری اینترنتی!|دفتر حقوقی موکل

از این پس بیش‌تر مراقب چک‌هایی که صادر می‌کنید، باشید!| دفتر حقوقی موکل

لینک دین
تلگرام
اینستاگرام
الووکیل

ورود اعضا

برای دریافت خدمات حقوقی ثبت نام کنید