علائم تجاری

٧ نکته‌ای که باید برای "جلب سیار" متهمان بدانیم| دفتر حقوقی موکل

جلب سیار متهمان و نحوه استفاده از این حکم یکی از مواردی است که برای بسیاری از شهروندانی که درگیر مسائل حقوقی و قضائی شدند، سوال برانگیز است؛ از این رو در نظر گرفتن نکات زیر در خصوص برگ جلب سیار که شهروندان به هنگام ارائه به مامور کلانتری باید بدانند، می‌تواند برخی از مشکلات این دسته از افراد را حل کند.

 

دفتر حقوقی موکل ارئه دهنده خدمات حقوقی مشاوره و قبول دعاوی

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس پیشگیری تهران بزرگ، این 7 مورد از جمله نکاتی است که در هنگام ارائه برگ جلب سیار به ماموران کلانتری باید بدانید.

1- شاکی باید به مهلت برگ جلب توجه کند و در صورتی که تاریخ آن منقضی شده باشد ماموران قادر به انجام آن نیستند.

2- برگ جلب صادره فقط در همان حوزه قضایی برای ماموران کلانتری لازم الاجرا است و چنانچه شاکی دستور قضایی خارج از آن حوزه به ضابطان ارائه کند ماموران حق دستگیری متهم را ندارند. به عنوان مثال چنانچه برگ جلب از سوی مقام قضایی در کرج و خطاب به ماموران انتظامی آن شهر صادر شده باشد قابلیت اجرا برای ضابطان تهران را ندارد مگر آنکه مقام قضایی تهران در مقام نیابت قضایی دستور بدهد.

3- در صورتی که در برگ جلب اشاره به ساعت انجام آن نشده باشد فقط ماموران می توانند از طلوع آفتاب تا غروب آن نسبت به دستگیری فرد مورد نظر اقدام کنند. 4- چنانچه در برگ جلب صادره دستوری در خصوص ورود به منزل یا مخفیگاه متهم یا محکوم علیه قید نشده باشد، ماموران نمی‌توانند وارد چنین مکان‌هایی شوند و درخواست و اصرار شهروندان خلاف قانون است.

5- کپی برگ جلب فاقد اعتبار است و شهروندان می‌بایست اصل آن را به ماموران ارائه کنند.

6- ارائه کننده برگ جلب باید شاکی یا وکیل قانونی وی باشد و به هنگام درخواست باید اصل کارت ملی خود را نشان دهد. ماموران در صورتی که فرد دیگری برگ جلب را ارائه کند در خصوص آن اقدامی نخواهند داشت.

7- ماموران کلانتری حصول یا عدم حصول جلب متهم یا محکوم علیه را به مقام قضایی گزارش می‌کنند و هرگونه اقدام متعاقب با دستور قضایی انجام خواهد گرفت.

 

 بیشتر بخوانید

نحوه احضار شهود به دادگاه در قانون چگونه است؟|دفتر حقوقی موکل

با نحوه طرح شکایت ضرب و جرح آشنا شوید|دفتر حقوقی موکل
اعسار فراگیر بدهکاران مهریه و سکه‌ای که همچنان پیش می‌تازد |دفتر حقوقی موکل

لینک دین
تلگرام
اینستاگرام
الووکیل

ورود اعضا

برای دریافت خدمات حقوقی ثبت نام کنید