علائم تجاری

راه جدید کلاهبرداری از حساب‌های بانکی |دفتر حقوقی موکل

دادستان کرج از مردم خواست هنگام دریافت پیامک از بانک ها بعد از انجام هر معامله ای حتما شماره حساب دریافتی را با شماره حساب خود مطابقت دهند.

 

 رضا شاکرمی دادستان عمومی و انقلاب کرج گفت: اخیرا شیوه جدیدی از کلاهبرداری در پرونده ها مشاهده می شود که لازم است شهروندان نسبت به آن آگاه شوند تا از افزایش آن جلوگیری شود.

 

 

دفتر حقوقی موکل، ارائه دهنده خدمات حقوقی توسط وکلای پایه یک دادگستری در سراسر ایران

وی در تشریح این شیوه کلاهبرداری گفت: افراد هنگام پرداخت وجه خرید یا تسویه بدهی خود، ادعای واریز وجه را مطرح می کنند و فروشنده یا طلبکار هم پس از دریافت پیامک بانک در همان لحظه، متوجه می شود که به ظاهر، مبلغ برایش واریز شده است.

شاکرمی افزود: اما در واقع موضوع این است که شخص کلاهبردار قبلا با مراجعه به بانکی که مالباخته در آن حساب دارد، حسابی به نام خود افتتاح می کند، اما شماره تلفن مالباخته را به جهت ارسال پیامک به بانک می دهد؛ بنابراین هنگام انتقال وجه، پیامک تراکنش انجام شده برای صاحب تلفن همراه ارسال می شود اما در واقع پول به حساب دیگری واریز شده است.

دادستان مرکز استان البرز تاکید کرد: در حقیقت مالباخته در آن لحظه با تصور واریز وجه، بدون اینکه به دقت شماره حساب را کنترل کند کالا را به خریدار تحویل می هد و زمانی متوجه موضوع می شود که دیگر کار از کار گذشته است.

شاکرمی تصریح کرد: افراد هنگام دریافت پیامک از بانک ها و ادعای افراد مبنی بر واریز وجه حتما شماره حساب پیامک شده را با شماره حساب واقعی خود مطابقت دهند تا مورد سوء استفاده افراد کلاهبردار قرار نگیرند.

 

 

لینک دین
تلگرام
اینستاگرام
الووکیل

ورود اعضا

برای دریافت خدمات حقوقی ثبت نام کنید