علائم تجاری

درج قیمت روی همه محصولات تولیدی الزامی است|دفتر حقوقی موکل

1397/11/13 هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با ابطال دو بخشنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت که تولیدکنندگان برخی کالاها را از درج قیمت روی محصولات تولیدی خود معاف کرده بود، همه تولیدکنندگان را موظف به درج قیمت کالای تولیدی روی محصول کرد.

 

 

دفتر حقوقی موکل، ارائه دهنده خدمات حقوقی توسط وکلای پایه یک دادگستری در سراسر ایران

به گزارش روز شنبه ایرنا از دیوان عدالت اداری، به دنبال شکایت از وزارت صنعت، معدن و تجارت، در مورد معافیت تولیدکنندگان برخی کالاها از درج قیمت روی محصول تولیدی و انحصار تکلیف الزامی به خرده فروشان، هیأت عمومی دیوان عدالت اداری پس از بحث و بررسی این دو مصوبه را باطل کرد.
بر اساس این گزارش، دیوان عدالت اداری با استناد به ماده 5 قانون حمایت از مصرف کنندگان مصوب سال 1388 «کلیه عرضه کنندگان کالا و خدمات مکلفند با الصاق برچسب روی کالا یا نصب تابلو در محل کسب یا حرفه، قیمت واحد کالا یا دستمزد خدمت را به طور روشن و مکتوب به گونه ای که برای همگان قابل رویت باشد، اعلام کنند.»، حکم مقرر در بخشنامه های 27 مرداد و نهم شهریور96 وزیر صنعت، معدن و تجارت را باطل کرد.

در این مصوبات آمده است: تولیدکنندگان محصولات درج شده در بخشنامه ها از جمله صنایع بیسکوئیت، شیرینی، کیک و شکلات، انواع چیپس و اسنک و محصولات صنایع سلولزی بهداشتی و محصولات کارخانه ای کنسرو، کمپوت، سس، ترشی، شور، مربا و عسل از درج قیمت معاف هستند در حالی که دیوان عدالت اداری اعلام کرد، این مصوبات، خلاف قانون و خارج از اختیار بوده و با اکثریت آرا، رای به ابطال آن داد.

بر اساس این رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری، از این پس همه تولید کنندگان موظف هستند قیمت محصولات تولیدی خود را روی کالای تولید شده درج کنند.

 

لینک دین
تلگرام
اینستاگرام
الووکیل

ورود اعضا

برای دریافت خدمات حقوقی ثبت نام کنید