علائم تجاری

تصویب فوریت اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان|دفتر حقوقی موکل

(96/04/27 ) آیندگان مجلس با فوری بررسی شدن طرح اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان موافقت کردند.
روز گذشته وکلای ملت در صحن علنی مجلس با کلیات لایحه اصلاح ماده 86 اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم با 160 رأی موافق، 20 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع از مجموع 223 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.


 


نمایندگان مجلس شورای اسلامی یک فوریت اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را تصویب کردند. درصورت تصویب نهایی این طرح، مشمولان استثنا شده از قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان کاهش می یابند.  بر اساس این طرح تبصره یک ماده واحده قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان اصلاح می شود که براساس قانون فعلی، به کارگیری مقامات مذکور در ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری و همترازان آنها و فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد و بالاتر و آزادگان و دارندگان اجازات خاصه مقام معظم رهبری و نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات در دستگاه متبوع خود بلامانع است.
همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی به یک فوریت طرحی رأی دادند که در صورت تصویب نهایی استانداران، معاونان وزرا، سفرا و همترازان آنها نیز بازنشست می شوند.
این طرح با قید دو فوریت با امضا 115 نماینده برای اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان مطرح شد که مسعود پزشکیان نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی به دلیل ضیق وقت و اینکه زمان کافی برای صحبت کردن دو مخالف و دو موافق درباره آن وجود ندارد اجازه داد یک فوریت آن مطرح شود که پس از ارائه طرح و استماع نظر مخالف و موافق، نمایندگان با 130 رأی به یک فوریت این طرح رأی دادند.
براساس قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان که سال گذشته در مجلس تصویب و سپس برای اجرا ابلاغ شد 5 رده مسئولیتی از این قانون مستثنی بود از جمله دو رده پایین آن شامل استانداران، معاونان وزرا و سفرا و همترازان آنها. بر اساس طرحی که یک فوریت آن تصویب شد با این استدلال که براساس استثنائاتی که قانون سال گذشته شامل آن می شود بسیاری از کسانی که استعداد حضور در مسئولیت های سیاسی را دارند همچنان پشت در می مانند دو رده مسئولیتی از شمول آن قانون خارج می شود.

 مطالب مرتبط با قانون کار و بازنشستگی

تصویب‌نامه درخصوص ساعات کار ادارات و دستگاه‌های دولتی، بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر مؤسسات عمومی غیردولتی |دفتر حقوقی موکل

قانون پرداخت مستمری به فرزندان زنان متوفی مشمول قانون تأمین اجتماعی و سایر صندوقهای بازنشستگی

قانون بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی

آیین نامه صدور پروانه آموزش روابط کار

آیین نامه اجرایی قانون حمایت خانواده

قانون حمایت از خانواده 1392

ادارات و سازمان ها

 

 

لینک دین
تلگرام
اینستاگرام
الووکیل

ورود اعضا

برای دریافت خدمات حقوقی ثبت نام کنید