علائم تجاری

دادستان کل کشور: جرایم چک با راه‌اندازی سامانه صیاد کاهش می‌یابد|دفتر حقوقی موکل

(96/07/01) دادستان کل کشور با اشاره به اهداف و مزایای سامانه صدور یکپارچه الکترونیکی دسته چک (صیاد) در شبکه بانکی کشور گفت: به نظر می رسد با اجرایی شدن این سامانه در شبکه بانکی کشور، شاهد کاهش چشمگیر جرایم مالی از جمله چک باشیم.

 

دفتر حقوقی موکل، ارائه دهنده خدمات حقوقی، وکالت کلیه امور حقوقی توسط وکیل پایه یک دادگستری

حجت السلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه صدور یکپارچه الکترونیکی دسته چک (صیاد) که با هدف یکپارچه سازی فرایند صدور دسته چک های بانکی پیاده سازی شده است، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اجرای دقیق این سامانه و همچنین همراهی و تعهد همه ذینفعان از بانک مرکزی، بانک ها و مردم در به نتیجه رسیدن اهداف ترسیم شده برای اجرای این سامانه موثر خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری ها، وی افزود: از سوی دیگر به دلیل نو بودن این سامانه، باید منتظر راه اندازی کامل آن باشیم و این طرح به مرور می تواند اصلاح و ارتقا یابد.  منتظری تصریح کرد: نباید با شتابزدگی و انتظار نتیجه گیری سریع، مانع از ورود این فناوری های نو در شبکه بانکی شد.
دادستان کل کشور همچنین بر حمایت همه جانبه از اجرای چنین طرح هایی که به شفافیت و امنیت بیشتر شبکه بانکی کمک می کند، تاکید کرد.
 
ضرورت پررنگ شدن نقش دستگاه های اجرایی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز
منتظری در بخش دیگری از اظهارات خود ضمن بیان اینکه با همکاری سازمان گمرک، اقدامات قابل توجهی در راستای مبارزه با قاچاق کالا انجام شده است، تصریح کرد: باید نقش دستگاه های اجرایی و مسئول در مبارزه با قاچاق کالا و ارز پررنگ و جلوی این معضل در کشور گرفته شود.
وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در رسیدگی به وضعیت قاچاق کالا و ارز در کشور و آخرین اقدامات دادستانی کل کشور در این راستا اظهار کرد: دادستانی مسئولیت اجرایی در این خصوص ندارد اما اداره کلی در راستای پیگیری مسایل قاچاق کالا و ارز در دادستانی فعال شده است. منتظری به آخرین وضعیت پرونده محمود خاوری رییس اسبق بانک ملی ایران که چند سال گذشته با حیف ومیل بیت المال به کشور کانادا گریخته است نیز اشاره کرد و افزود: دادگاه از نظر قانونی برای متهمانی که احضاریه صادرشده ولی فرد در دادگاه حضور پیدا نمی کنند به صورت غیابی حکم صادر می کند و متهم نیز می تواند از حق قانونی خود استفاده و نسبت به حکم صادره اعتراض و واخواهی کند و آن اعتراض نیز مورد رسیدگی قرار می گیرد. وی همچنین با بیان اینکه بخشی از مدارک و مستندات بانکی و شرکت نفت بابک زنجانی متهم اول نفتی موجود است، گفت: میزان کل اموال و دارایی متهم که با آن کارکرده و سودآوری داشته است مشخص نیست اما آنچه اهمیت دارد اینکه دارایی وی باید برگردانده شود که متأسفانه تاکنون همکاری لازم را نداشته است. دادستان کل کشور در خصوص وضعیت پرونده حمید بقایی معاون رییس جمهوری اسبق نیز گفت: این پرونده در مرحله دادسرا و تحقیقات قرار دارد و در مورد پرونده شخص رییس جمهوری اسبق نیز یک سری گزارش هایی دریافت و به دادسرا ارجاع شد که در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار می گیرد.
منتظری اشاره ای نیز به پرونده حقوق های نجومی برخی مدیران کرد و افزود: در بررسی این موضوع باید گفت به یکسری از موارد رسیدگی و مبالغ دریافتی مسترد شد اما از نظر دادسرا جرمی منظور نشده است زیرا اموال برگشته است و تعدادی نیز در دادسرا در حال رسیدگی و بررسی قرار دارد.
حجت الاسلام منتظری در یادواره شهدای شهرستان دامغان: ترامپ با سخنرانی سخیف خود چهره زشت استکبار را آشکار کرد
دادستان کل کشور با اشاره به سخنان اخیر ترامپ در سازمان ملل گفت: ترامپ با سخنان نامناسب و سخیف خود در سازمان ملل چهره زشت استکبار را به جهان نشان داد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری پنجشنبه شب در چهارمین یادواره ۲۰ شهید روستای نعیم آباد شهرستان دامغان در حسینیه اعظم این روستا، به سخنان اخیر ترامپ در سازمان ملل اشاره کرد و افزود: رییس جمهور آمریکا با سخنان خود به جهان ثابت کرد که چه انسان ابلهی در جایگاه ریاست جمهوری کشور بزرگ و مدعی آمریکا تکیه زده است.
وی اضافه کرد: ترامپ با کلمات سخیف و نامناسب خود نسبت به ملت رشید ایران و نظام جمهوری اسلامی نشان داد ایران همچون استخوانی در گلوی آنان است که نمی دانند چگونه با آن مقابله کنند.  دادستان کل کشور به جایگاه رفیع شهیدان دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: جایگاه رفیع شهیدان همچون جایگاه شهیدان عاشورای حسینی است که باید به آن توجه ویژه داشت که این کار با برگزاری یادواره ها و گرامیداشت یاد شهدا ایجاد خواهد شد.  وی تصریح کرد: ماه محرم زمینه ساز احیای عزای امام حسین (ع) و پیوند جهان اسلام به ویژه شیعیان در دانشگاه بزرگ معنویت است که همه می توانند از برکات بی انتهای این مکتب انسان ساز بهره بگیرند.  دادستان کل کشور مبارزه با ظلم و ستم را بزرگترین درس قیام امام حسین(ع) دانست و افزود: امام حسین(ع) با قیام خود به ما ثابت کرد که برای ایجاد اسلام باید زمینه اجرای احکام اسلام فراهم شود.  منتظری به شهادت عاشورایی شهید حججی اشاره کرد و گفت: شهید حججی با رشادت خود پیام بزرگ ایستادگی جوانان ایران در برابر متجاوزان به اهل بیت(ع) و اسلام را به جهان اعلام کرد.  وی به یاوه گویی های فضای مجازی بر ضد مدافعان حرم اشاره کرد و گفت: کسانی که ضد مدافعان حرم سخن می گویند باید بدانند اگر ایستاگی و رشادت جوانان مدافع حرم نبود، شهرهای ایران گرفتار مصیبت جنگی بود که اکنون مردم شهرهای سوریه و عراق با آن مواجه هستند.  دادستان کل کشور تصریح کرد: تا زمانی که جوانان ملت ایران در مسیر حمایت از اسلام حرکت کنند، نصرت الهی با آنان است و خداوند نیز در صحنه های مختلف ما را یاری خواهد کرد.
لینک دین
تلگرام
اینستاگرام
الووکیل

ورود اعضا

برای دریافت خدمات حقوقی ثبت نام کنید