علائم تجاری

از ابتدای آذر ارائه سرویس رمز دوم یکبار مصرف برای بانک ها و موسسات مالی الزامی شد.|دفتر حقوقی موکل

97/09/03  از ابتدای آذر ماه امسال، کلیه بانک ها و موسسات مالی ملزم به ارائه سرویس رمز دوم یکبار مصرف در اجرای عملیات بانکی خود شدند.

 

 

دفتر حقوقی موکل، ارائه دهنده خدمات حقوقی توسط وکلای پایه یک دادگستری در سراسر ایران

 

سرهنگ "مصطفی نوروزی " رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا  گفت:

با هدف اقدامات ایجابی با پیگیری پلیس فتا ناجا و با همکاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از سهولت دسترسی مجرمان به اطلاعات حساب بانکی شهروندان در فضای وب از ابتدای آذر امسال همه بانک ها و موسسات مالی ملزم به ارائه سرویس رمز دوم یکبار مصرف شدند.

 شهروندان در هنگام عملیات بانکی خود اگر بانک یا موسسه ای از ارائه این سرویس خودداری نماید و برداشت غیر مجازی از حساب شهروندان اتفاق بیفتد بانک مربوطه می بایست برای جبران خسارت وارده به مشتریان اقدام کند.

شهروندان برای بهره مندی از این سرویس می توانند با مراجعه به بانک یا موسسه ای که در آن حساب دارند درخواست فعال سازی رمز یکبار مصرف کنند.

 این سرویس در برخی از بانک ها با استفاده از دستگاه های سخت افزاری یا توکن otp و یا نرم افزار های کاربردی موبایل پایه و برخی دیگر در قالب استفاده از سامانه ussd ویا ارسال پیامک پشتیبانی می شود.

 با راه اندازی این سرویس شهروندان می توانند در هر نوبت خرید اینترنتی از رمز یک بار مصرف که صرفاً برای یک تراکنش و با مدت زمان کوتاه فعال و دارای اعتبار است استفاده کنند و از دسترسی مجرمان و هکرها به رمز حساب های بانکی خود جلوگیری کنند و از حضوری امن و بی خطر در حوزه بانکداری الکترونیک در فضای وب بهره مند شوند

 

 

 جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با وکلای دفتر حقوقی موکل ارتباط برقرار نمایید.

آخرین اخبار

  پشت نویسی چک حذف می شود/اعتبار سنجی متقاضیان دسته چک با اصلاح قانون|دفتر حقوقی موکل

ارسال کدملی برای کلیه تراکنش های بانکی الزامی شد |دفتر حقوقی موکل

نکات مهم امنیتی چک‌های جدید|دفتر حقوقی موکل

استعلام پیامکی چک‌های صیادی امکان‌پذیر شد|دفتر حقوقی موکل

لینک دین
تلگرام
اینستاگرام
الووکیل

ورود اعضا

برای دریافت خدمات حقوقی ثبت نام کنید