علائم تجاری

برخورد با مستأجری که اجاره پرداخت نمی‌کند |دفتر حقوقی موکل

در صورتی که مستأجر با پایان مدت اجاره اش اقدام به تخلیه ملک کند و بر بدهکار بودن خود نیز اذعان داشته باشد، مراجعه به مراجع قضایی ضروری نیست و شما با احتساب اجاره های معوقه و سایر هزینه ها و کسر آن از مبلغ ودیعه می توانید بدون مراجعه به دادگستری مشکل را حل کنید.
بنابراین معمولاً زمانی به مرجع قضایی مراجعه می شود که مستأجر با پایان یافتن مهلت قراردادش، اقدام به تخلیه ملک نکند.
طبق بند ۹ ماده ۱۴ قانون روابط موجر و مستاجر مصوب ۱۳۵۶، موجر می تواند حسب مورد صدور حکم فسخ اجاره یا تخلیه را از دادگاه درخواست کند.

 

 

دفتر حقوقی موکل، ارائه دهنده خدمات حقوقی توسط وکلای پایه یک دادگستری در سراسر ایران

 

دادگاه ضمن حکم فسخ اجاره، دستور تخلیه مورد اجاره را صادر می کند و این حکم علیه مستأجر یا متصرف اجرا و محل، تخلیه خواهد شد.
در صورتی که مستأجر در مهلت مقرر در ماده ۶ این قانون از پرداخت مال الاجاره یا اجرت المثل خودداری کرده و با ابلاغ اخطار دفترخانه تنظیم کننده سند اجاره یا اظهارنامه (در موردی که اجاره نامه عادی بوده یا اجاره نامه ای در بین نباشد) ظرف ۱۰ روزقسط یا اقساط عقب افتاده را نپردازد، اگر اجاره نامه رسمی باشد موجر می تواند از دفترخانه یا واحد اجرای ثبت، صدور اجراییه بر تخلیه و وصول اجاره بها را
درخواست کند.
هر گاه پس از صدور اجراییه، مستأجر اجاره عقب افتاده را تودیع کند اجرای ثبت تخلیه را متوقف می کند اما موجر می تواند به استناد تخلف مستأجر از پرداخت اجاره بها از دادگاه، تخلیه عین مستأجره را درخواست کند.
هر گاه اجاره نامه عادی بوده یا سند اجاره تنظیم نشده باشد موجر می تواند برای تخلیه عین مستأجره و وصول اجاره بها به دادگاه مراجعه کند.

 

  جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با وکلای دفتر حقوقی موکل ارتباط برقرار نمایید.

 

 

لینک دین
تلگرام
اینستاگرام
الووکیل

ورود اعضا

برای دریافت خدمات حقوقی ثبت نام کنید