علائم تجاری

امکان تنظیم پیش فروش ساختمان در دفاتر اسناد رسمی وجود دارد |دفتر حقوقی موکل

97/10/02  سنجری سرپرست اداره بازرسی اداره کل ثبت اسناد و املاک تهران

 

 

دفتر حقوقی موکل، ارائه دهنده خدمات حقوقی توسط وکلای پایه یک دادگستری در سراسر ایران

 

طبق مصوبه سال ۱۳۸۹ مجلس شورای اسلامی، دفاتر مشاور املاک از پیش‌فروش ساختمان منع شدند و پیش‌فروش صرفا باید در دفاتر اسناد رسمی انجام شود.

▫️ امکان تنظیم پیش فروش ساختمان در دفاتراسناد رسمی وجود دارد با اجرای این قانون از دعاوی ملکی که به گفته مقامات قضایی ۳۰ درصد پرونده‌ها را تشکیل می‌دهد کاسته خواهد شد.

▫️اخذ اثر انگشت یکی از ممتازترین شیوه‌های الکترونیکی احراز هویت در جهت پیشگیری از جعل هویت است به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، کلاهبرداری با قرار داد پیش فروش ساختمان و آپارتمان از رایج‌ترین دعاوی کیفری ملکی است که این روز‌ها حجم زیادی از مراجعات مردم به دادسرا‌ها را تشکیل می‌دهد.

▫️پیش فروش ساختمان با توجه به افزایش قیمت آپارتمان در سال‌های اخیر و کاهش قدرت خرید مشتریان از رونق بسیاری برخوردار شده است. آمار نشان می‌دهد با افزایش قرارداد‌های پیش فروش مسکن، دعاوی حقوقی مرتبط با آن نیز رشد چشمگیری داشته است.

▫️طبق مصوبه سال ۱۳۸۹ مجلس شورای اسلامی، دفاتر مشاور املاک از پیش‌فروش ساختمان منع شدند و پیش‌فروش صرفا باید در دفاتر اسناد رسمی انجام شود.

▫️ امکان تنظیم پیش فروش ساختمان در دفاتر اسناد رسمی فراهم شده است و اجرای این قانون گامی بسیار اساسی و ضروری در پیشگیری از کلاهبرداری‌های ساختمانی خواهد بود.

▫️ با اجرای این قانون و ثبت رسمی سند پیش فروش ساختمان در دفاتر اسناد رسمی شاهد جلوگیری از واگذاری یک ساختمان به چند نفر خواهیم بود و از امروز اعلام عمومی می‌کنیم که امکان تنظیم پیش فروش ساختمان در دفاتر اسناد رسمی وجود دارد.

▫️زیر ساخت سخت افزاری و نرم افزاری برای تنظیم سند پیش فروش آپارتمان در دفاتر اسناد رسمی در تهران به عنوان پایلوت فراهم شده است آنچه که نیاز است بحث اطلاع رسانی است و مردم باید آگاه شوند که به طور قانونی باید تنظیم پیش فروش آپارتمان در دفاتر اسناد رسمی انجام شود.

سنجری در پاسخ به این سوال که اجرای این قانون مصوب سال ۸۹ بوده است چه عواملی مانع اجرای این قانون شده است؟ افزود: بیشترین مشکل در بحث اطلاع رسانی و فرهنگ سازی عمومی است سالیان متوالی است که مردم بر حسب عادت با مراجعه به دفاتر املاک آسان‌ترین راه را انتخاب می‌کنند و ثبت پیش فروش ساختمان در دفاتر املاک صورت می‌گیرد این موضوع باید از طریق صنف اطلاع سانی شود که مردم برای تنظیم پیش فروش ساختمان به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند.

▫️ درصد دعاوی ملکی است که بخش عمده‌ای مربوط به پیش فروش اپارتمان است که با توجه به تورم و افزایش نااگاهانه قیمت ملک در مدت کوتاه این پیش فروش‌ها با مشکل روبرو شده است.

▫️یکی از ممتازترین شیوه‌های الکترونیکی احراز هویت در جهت پیشگیری از جعل هویت و اعتبار بخشی به اسناد رسمی، اخذ اثر انگشت اصحاب سند به هنگام تنظیم و ثبت سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی است.

▫️ این مهم تاثیر بسزایی در تضمین امنیت روابط حقوقی جامعه، توسعه بهداشت حقوقی و قانونمند بودن هریک از معاملات منعقده در جهت جلوگیری از اختلافات و طرح دعاوی در محاکم گوناگون را به دنبال خواهد داشت.

 

 جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با وکلای دفتر حقوقی موکل ارتباط برقرار نمایید.

 

 

لینک دین
تلگرام
اینستاگرام
الووکیل

ورود اعضا

برای دریافت خدمات حقوقی ثبت نام کنید