علائم تجاری

کلاهبرداری با هک کردن مودم‌های خانگی|دفتر حقوقی موکل

ایسنا نوشت: رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا گفت: بسیاری از کلاهبرداری های اینترنتی از طریق هک مودم های همراه و خانگی مردم انجام می شود و در نهایت صاحبان آن باید پاسخگوی مقامات قضایی باشند.

 

سرهنگ علی نیک نفس افزود: کاربران اینترنتی برای جلوگیری از هک مودم های همراه و خانگی خود از سیستم رمز گذاری استفاده کنند و باید با ارتقاء امنیت سیستم های خود مانع از سوء استفاده کلاهبرداران به نام آنها شوند.

 

 

دفتر حقوقی موکل، ارائه دهنده خدمات حقوقی توسط وکلای پایه یک دادگستری در سراسر ایران

وی گفت: ناآگاهی کاربران اینترنتی نسبت به تامین اینترنت wifi موجب سوء استفاده مجرمانه از این فناوری شده به گونه ای که علاوه بر زیان های مادی، تبعات قانونی برای افراد به همراه خواهد داشت.
وی حسن اعتماد بیش از حد یا کم دقتی هموطنان را علت اصلی وقوع چنین جرایمی عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از مواردی را که کاربران کمتر به آن توجه دارند انتخاب پسورد(رمزگذاری) مناسب برای مودم های وایرلس یا « ADSL» است.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا گفت: نداشتن اطلاعات کافی از نحوه استفاده صحیح از مودم های «ADSL» و انجام تنظیمات امنیتی دردسرهای زیادی را برای کاربران به وجود می آورد. مجرمان سایبری با بکارگیری و سوء استفاده از اکانت اینترنتی افراد مرتکب جرم می شوند در حالی که فرد قربانی باید در مقابل مقام قضایی پاسخگوی عملی باشد که آن را انجام نداده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: کاربران و استفاده کنندگان از مودم های وایرلس و «ADSL» در قبال اکانت خود مسئول هستند و بنابراین کاربران باید در مورد امنیت wifi به نکاتی همچون استفاده از یک پسورد قوی (wpa) قوی و امن (ترکیبی از اعداد، حروف و علامت) و نیز استفاده از یک نام مستعار توجه داشته باشند.
سرهنگ نیک نفس گام دیگر افزایش امنیت مودم کاربران را مخفی سازی ssid یا به اصطلاح خاموش کردن ssid broadcasting عنوان کرد و گفت: کاربران می توانند در تنظیمات مربوط به وایرلس مودمشان این گزینه را پیدا کرده و با خاموش کردن این قابلیت نام مودم خود را از لیست وایرلس ها ناپدید کنند.
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا از کاربران و شهروندان خواست در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری لینک ثبت گزارشهای مردمی به پلیس فتا اعلام کنند.

 

 

  جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با وکلای دفتر حقوقی موکل ارتباط برقرار نمایید.

 

 

لینک دین
تلگرام
اینستاگرام
الووکیل

ورود اعضا

برای دریافت خدمات حقوقی ثبت نام کنید