علائم تجاری

دستگاه ها بر اساس نشانی ثبت احوال به افراد خدمات ارائه می دهند| دفترحقوقی موکل

1397/12/01  سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به راه اندازی سامانه «ثبت نشانی» از دی ماه سال جاری گفت: لازم است افراد نشانی محل سکونت خود را در این سامانه ثبت کنند زیرا از این پس خدمات دستگاه های مختلف بر اساس نشانی ثبت شده در این سامانه ارائه می شود.

 

 

دفتر حقوقی موکل، ارائه دهنده خدمات حقوقی توسط وکلای پایه یک دادگستری در سراسر ایران

سیف الله ابوترابی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: افرادی که نشانی آنها تغییر یافته است نیز حداکثر 20 روز بعد از تغییر نشانی مهلت دارند تا نشانی جدید خود را در سامانه تغییر نشانی در پایگاه اطلاع رسانی ثبت احوال ثبت کنند.

وی ادامه داد: افرادی که نشانی آنها تغییر کرده است، برای ثبت نشانی جدید می توانند به آدرس اینترنتی www.sabteahval.ir مراجعه کنند. این ثبت نشانی رایگان است.

ابوترابی خاطرنشان کرد: متقاضیان ثبت تغییر نشانی در سامانه ثبت احوال دقت داشته باشند تا نشانی درست خود را ثبت کنند؛ چرا که خدمات دستگاه هایی مانند بانک ها بر اساس نشانی ثبت احوال خواهد بود و دیگر دستگاه ها نیز از مراجعان خود نشانی را درخواست نمی کنند؛ از این رو، چناچه این نشانی نادرست ثبت شود، افراد در گرفتن خدمات با اشکال مواجه می شوند.
وی اضافه کرد: تخطی در ثبت نشانی موجب خواهد شد که ارائه خدمات به متقاضی بسته شود و فرد برای ثبت نشانی درست و نهایی خود باید حضوری به ثبت احوال مراجعه کند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال خاطرنشان کرد: سامانه «ثبت نشانی» از سال 1376 با توجه به قانون اختصاص کد ملی و کد پستی که همه دستگاه‌ها ملزم به استفاده از اطلاعات پایگاه جمعیتی ثبت احوال بودند، مطرح بود و سرانجام در سوم دی ماه امسال به مناسبت روز ملی ثبت احوال و یکصدمین سال تاسیس این سازمان آغاز به کار کرد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال اظهار داشت: در این سامانه آدرس و مکان افراد در کنار شماره ملی و کدپستی آنها قرار گرفته است و این اطلاعات به روزرسانی می شود.

وی تصریح کرد: در ابتدای امسال شورای اجرایی فناوری اطلاعات مصوبه‌ای ابلاغ کرد که به موجب آن تکلیف شد همه دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند نشانی و کدپستی افراد را فقط از سازمان ثبت احوال استعلام کنند. این تحول بزرگ باعث می‌شود که تمام آدرس‌ها از فرم‌های کاغذی و کاربرگ‌های الکترونیکی حذف شود و این اقدام می‌تواند در راستای توجه به حقوق شهروندی افراد و شناسایی جمعیت و مهاجرت جمعیت موثر باشد.

ابوترابی اعلام کرد: از این به بعد ملاک نشانی افراد برای برخورداری از خدمات اداری و دولتی، نشانی ثبت شده در پایگاه سازمان ثبت احوال خواهد بود و برای هر فرد ایرانی در کنار کد ملی یک نشانی که آخرین نشانی فرد نیز هست، ثبت شده است.

وی افزود : از زمانی که این سامانه آغاز به کار کرده است تا زمان حاضر چندین هزار نفر برای تغییر نشانی خود اقدام کرده اند؛ در حال حاضر نیز بیش از 190 دستگاه اجرایی به پایگاه اطلاعات جمعیتی به صورت برخط دسترسی دارند و همچنین 200 هزار نقطه در کشور در لحظه استعلام های هویتی را پاسخ می دهند.

 

بیشتر بخوانید

قانون ثبت اسناد و املاک ‌| دفتر حقوقی موکل

 

لینک دین
تلگرام
اینستاگرام
الووکیل

ورود اعضا

برای دریافت خدمات حقوقی ثبت نام کنید