علائم تجاری

طلاق توافقی نباید ثبت شود مگر گزارش مراکز مشاوره وجود داشته باشد |دفتر حقوقی موکل

(96/04/15) جعفر بدری رئیس کل دادگستری لرستان به مناسبت گرامیداشت ایام هفته قوه قضائیه از مجتمع خدماتی بهزیستی امام رضا (ع) لرستان بازدید کرد.

 
این مقام قضایی در جریان این بازدید گفت: هر دعوای خانوادگی ایجاد شود قبل از اینکه به مرحله ضرب و جرح برسد باید به مراکز مشاوره ارجاع داده شوند.
 
وی ادامه داد: باید از ابتدای کار ورود پیدا کنیم نه اینکه دعوا‌ها و زد وخورد‌ها انجام و کار از کار گذشته باشد و ما ورود پیدا کنیم.
 
بدری گفت: دعوای شکایت نفقه، شکایت ضرب و جرح و اختلافات خانوادگی ابتدا برای مصالحه به مرکز مشاوره‌ها ارجاع داده شود و سپس به شورای حل اختلاف برسد.
 
رئیس شورای قضایی استان  لرستان با بیان اینکه وظیفه مرکز مداخله در کاهش طلاق این است که افراد به دادگستری مراجعه نکنند، اضافه کرد: طلاق توافقی و مطالبه نفقه ثبت نشود مگر اینکه گزارش مراکز مشاوره را داشته باشد و باید راهکاری پیدا کنید تا زوجین برای مشاوره مجبور شوند به مراکز مشاوره مراجعه کنند.
 
بدری تاکید کرد: باید در ارجاع زوجین به مراکز مشاوره عدالت رعایت شود و همچنین در این مراکز از مشاوران توانمند استفاده شود.
 
وی یادآورشد: شایسته است قبل از اختلاف بین زوجین آموزش‎های لازم در راستای مهارت‌های زندگی به آنان داده شود.
 
در ادامه این بازدید اسدالله حیدری مدیرکل بهزیستی لرستان به همکاری نزدیک بهزیستی با دادگستری استان لرستان در بحث طلاق و اعتیاد اشاره و اظهار کرد: در چند روز آینده مرکز مشاوره کاهش طلاق در استان لرستان راه‌اندازی خواهد شد.
 
وی گفت: از مجموع ۲۱۰۰ زوجی که به مراکز مشاوره تحت نظر بهزیستی استان لرستان مراجعه کردند ۱۸. ۶ درصد به سازش ختم شده است.
 
وی گفت: در مجتمع خدماتی امام رضا (ع) بهزیستی لرستان کودکان بی سرپرست، بدرپرست و افرادی که دچار بحران اجتماعی شدند برای بازگشت به جامعه نگهداری می‌شوند.
 

مطالب مرتبط درباره طلاق

شروط طلاق غیابی از زبان وکیل طلاق| دفتر حقوقی موکل

طلاق بائن چیست و چه شرایطی دارد؟ | دفتر حقوقی موکل

طلاق خلع چیست؟ | دفتر حقوقی موکل

چالش‌های عسروحرج در تحقق طلاق|دفتر حقوقی موکل

طلاق علت های بیشماری دارد | دفتر حقوقی موکل

 

 

 

لینک دین
تلگرام
اینستاگرام
الووکیل

ورود اعضا

برای دریافت خدمات حقوقی ثبت نام کنید