لایحه تعارض پلاک ثبتی

ریاست محترم شعبه .... اجرای احکام مدنی
باسلام
احتراماً در خصوص پرونده تحت کلاسه بایگانی بشماره............... به استحضار می رساند:
1-در بدو امر به استحضار می رساند کارشناس محترم، کوچکترین تماسی با اینجانب بعنوان احدی از طرف دعوی و عندالاقتضاء استماع اظهارات اینجانب بعمل نیاورده و شگفت آنکه در خصوص پلاک ثبتی دیگری مبادرت به اظهارنظر نموده است که البته بدیهی است این امر در زمره اصلاح رای و رفع ابهام در مرحله اجرا تلقی نمی گردد.


2-خواهان محترم در راستای قرارداد بشماره................. ملک متعلق به خود را به پلاک ثبتی .................. به دادگاه معرفی می نماید و دادگاه بدوی بر مبنای پلاک ثبتی تعرفه شده از سوی خواهان، مبادرت به استعلام ثبتی می نماید و حال مشخص می گردد مدنظر خواهان ملکی مجزا و متمایز از موضوع دعوی بوده است.
حال با عنایت بر آنکه وفق قوانین آمره ثبتی ، در املاکی که واجد سابقه ثبتی هستند، هر ملک واجد پلاک ثبتی مختص به خویش است و پلاک ثبتی بیانگر موضوع دقیق مورد معامله می باشد، بدیهی است هرگونه تغییری در پلاک ثبتی از سوی خواهان و کارشناس محترم، بیانگر بی اعتنایی به احکام قضایی و نیازمند بررسی مستقل و ماهیتی و قضایی به لحاظ آثار مالکانه هریک از پلاک های ثبتی است.چراکه هر ملک با پلاک ثبتی واجد مالک مستقلی است و تداوم چنین راه ناصوابی از سوی کارشناس محترم، موجبات بروز بی نظمی اجتماعی و هرج و مرج و تضییع حقوق اشخاص ثالث را بهمراه خواهد داشت.
3-کارشناس محترم صراحتاً اعلام دارد که پلاک ثبتی اعلامی از جانب خواهان، هیچگونه ارتباطی با آپارتمان واگذاری به خواهان محترم ندارد و نامبرده با علم و آگاهی از موضوع پلاک ثبتی ، چنین امری را به دادگاه معرفی می نماید.
4- وفق بند 1 و 3 ماده 190 وپ 191 و 214 و 342قانون مدنی ، وحدت قصد طرفین بر موضوع مورد معامله بعنوان شرط اساسی صحت معاملات بیان گردیده است تا آنجا که وفق ماده 342 قانون مدنی در خصوص موضوع مورد معامله ،از لزومات معلوم بودن مورد معامله همانا « مقدار و جنس و وصف مبیع » دانسته است که با اخذ ملاک با ماده مذکور شاهد عدم اقتران وحدت قصد طرفین در خصوص موضوع مورد معامله می باشیم .
علی ایحال نظر بر آنکه اعلام پلاک ثبتی مغایر با رای محکمه امر خارج از حیطه کارشناسی و قصد طرفین است و خواهان محترم عالمانه و با شناخت کامل از موضوع معامله، پلاک ثبتی مغایر را مناط عمل قرار داده بوده اند و این مهم با قصد اینجانب کاملا متضاد و مغایر می باشد، بدین وسیله تقاضای جلب توجه ان مقام محترم در عدم قابلیت اجرای موضوع پلاک ثبتی اعلامی خواهان بشماره................................ و رد نظریه کارشناسی در تعیین پلاک ثبتی مغایر با رای صادره مورد استدعاست.
علی رفیعی
وکیل دادگستری

لینک دین
تلگرام
اینستاگرام
الووکیل

ورود اعضا

برای دریافت خدمات حقوقی ثبت نام کنید