لایحه دفاعیه خلع ید ورثه از املاک مشاعی و اجرت المثل ایام تصرف

لایحه دفاعیه خلع ید ورثه از املاک مشاعی و اجرت المثل ایام تصرف

ریاست محترم شعبه ......... دادگاه حقوقی صدر تهران
باسلام
احتراماً در خصوص پرونده تحت کلاسه بایگانی بشماره .............که وقت جلسه آن بتاریخ 26/4/1398 بساعت10.30 تعیین گردیده است ، به وکالت از خواهان محترم به استحضار می رساند:


پدر موکل شادروان مرحوم ............. در تاریخ ................ فوت می نماید و دارایی نامبرده بشرح گواهینامه مالیات بر ارث از جمله شامل یک باب منزل مسکونی به شماره پلاک ثبتی .............. واقع در بخش ........... تهران می باشد. نظر بر آنکه بمحض فوت نامبرده، اموال متوفی قهراً به تملک ورثه می رسدو احکام راجع به املاک مشاع مستند به ماده 581 و 582 قانون مدنی بر آن حاکم است، موکل اینجانب مراتب عدم رضایت خویش بر تصرفات خواندگان از جمله ( خانم .............) مستند به استشهادیه به پیوست از زمان فوت متوفی اعلام می نماید که نامبرده بدون رضایت دیگر مالکین، کماکان به تصرفات غاصبانه خویش اصرار می ورزند.
2- مطابق ماده 582 قانون مدنی که مقرر می دارد « شریکی که بدون اذن یا خارج از حدود اذن تصرف در اموال شرکت نماید ضامن است» و همچنین نظریه مشورتی بشماره 83587 مورخ 6/11/1377 اداره حقوقی قوه قضائیه که مقرر می دارد « هیچ یک از شرکا بدون اجازه سایر شرکا حق دخل و تصرف در مال مشترک را ندارد و چنانچه یکی از شرکا بدون اجازه شریک دیگر در قسمتی از ملک مشاع تصرف به عمل آورد هر یک از شرکا حق دارد درخواست خلع ید ایشان را نماید.» و به لحاظ آنکه ملک در تصرف ..................... می باشد فذا تقاضای خلع ید از کل ملک مشاهی به شماره پلاک ثبتی فوق الذکر و اجرت المثل ایام تصرف از زمان فوت ( 1/1/1385 ) لغایت زمان اجرای حکم و هزینه دادرسی و حق الوکاله و .... مورد تقاضاست.
علی رفیعی
وکیل .............

- - - - - - - - - - - - - - -- - -- - -- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - --
- دفتر حقوقی موکل و سامانه مشاوره حقوقی « الو وکیل» ، از جمله ارایه دهندگان خدمات حقوقی تخصصی بشمار می آید که به شما کمک می کند مشکلات و مسائل حقوقی خود را در قالب « ارائه مشاوره حقوقی، خدمات آنلاین حقوقی، قبول وکالت و ارائه دانش حقوقی در موضوعات حقوقی» برطرف سازید.
- با عنایت به پیچیده تر شدن موضوعات و مسایل حقوقی و بهره گیری طرفین دعوی از وکلای دادکستری و توجه به این مهم که تعیین سناریو و استراتژی دفاع،سهم بسزایی در پیشبرد و موفقیت در مطالبه حق دارد که در نتیجه ضرورت بهره گیری از وکلای توانمند ، مسلط ، امین و دلسوز را دوچندان می نماید ، در این راستا وکلای ما ضمن آنکه از زبده ترین و کارشته ترین حقوقدانان در شاخه های متعدد حقوقی همچون امور حقوقی، ملکی، خانوادگی،طلاق توافقی، کیفری، علایم تجاری، چک و... بشمار می آیند ، از حیث رعایت امانت و مصلحت موکلین، خود را مکلف به رعایت اخلاق حرفه ای و ارتباط مستمر با موکلین از شروع تا خاتمه پرونده می دانند و کارنامه موفق ما از حیث صدور آرای موفق از مراجع قضایی، اقرار و اذعان موکلین سابق و معرفی به اشخاص جدید، خود گواهی است بر آنچه ذکر گردید.
- همچنین چنانچه مدنظر شما صرفاً بهره گیری از خدمات مشاوره حقوقی سریع توسط وکلای پایه یک دادگستری می باشد، می توانید از سامانه مشاوره حقوقی همراه دفتر حقوقی موکل که تحت عنوان « الو وکیل » اشتهار یافته و خدمات خویش را تحت این عنوان به هموطنان در سراسر جهان ارایه می گردد بهره مند گردید و تفاوت را احساس نمایید.
- جهت انتخاب کوتاه ترین مسیر و راهکار پرونده خویش با ما در ارتباط باشید.
- ما برای احقاق حقوق شما می جنگیم....

لینک دین
تلگرام
اینستاگرام
الووکیل

ورود اعضا

برای دریافت خدمات حقوقی ثبت نام کنید