نحوه استعلام علامت تجاری

استعلام علامت تجاری

0

اگر میخواهید بصورت کامل اهمیت و نحوه جستجوی علامت تجاری را فراگیرید، در این مطلب با ما همراه باشید تا کاملا با روش استعلام علامت تجاری آشنا شوید.

چنانچه قصد فعالیت یا ثبت علامت تجاری یا ثبت برند را در ایران و جهان دارید بایستی بدانید که قبل از هرگونه اقدام، سرمایه گذاری  و فعالیت تجاری  بایستی مبادرت به جستجوی علامت یا برند درخواستی  خود در اداره علائم تجاری کشور  محل فعالیتتان بنمایید. این امر به معنای استعلام علامت تجاری ثبت شده یا همان استعلام برند می باشد.

اهمیت استعلام برند ثبت شده و یا استعلام علائم تجاری از طریق جستجوی برند  بدین امر بازمی گردد که چنانچه  بدون جستجوی کافی در خصوص وجود عین یا برند مشابه  مبادرت به فعالیت بنمایید ، احتمال مواجه گردیدن با طرح دعوی احتمالی از جانب مالک استعلام علائم تجاری ثبتی خواهید بود.

ثبت اظهارنامه علائم تجاری بدون اخذ استعلام برند ، احتمال صدور اخطار رد برند درخواستی  را بدنبال خواهد داشت

چگونه مبادرت به جستجوی علائم تجاری و برند( استعلام علامت تجاری) بنماییم؟

با عنایت بر اینکه نحوه استعلام علامت تجاری ؛ در اداره علائم تجاری و یا اداره مالکیت صنعتی هرکشوری به ثبت می رسد، بهترین گزینه مراجعه به  سامانه جستجوی علائم تجاری آن کشور یا سامانه های جهانی استعلام برند و علامت تجاری (سایت استعلام علامت تجاری ) می باشد.

سایت استعلام علامت تجاری کمک شایانی در صرفه جویی زمانی و اقتصادی بهمراه خواهد داشت

در ایران متولی ثبت علایم تجاری بعهده اداره علائم تجاری می باشد که متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت اداره مالکیت معنوی به نشانی : https://ipm.ssaa.ir و سپس به قسمت سرچ استعلام ثبت برند بروید و پرکردن گزینه های مربوطه مبادرت به جستجو نمایند.

نکته : جستجو در پایگاه اداره علائم تجاری در خصوص علائم ثبت شده می باشد و در خصوص علائم غیرثبتی کارایی ندارد.

نحوه استعلام علائم تجاری بصورت دقیق

با عنایت بر اینکه بخش جستجوی علامت تجاری ، شامل گزینه های متعددی نظیر مراتب ذیل می باشد، نحوه استعلام علائم تجاری نیز خود نیازمند مهارت لازم در این رابطه می باشد.

نحوه استعلام علائم تجاری
نحوه استعلام علائم تجاری

بعبارت دیگر نحوه استعلام علائم تجاری از نکات قابل توجه جهت جستجوی دقیقتری راجع به یافتن عین یا مشابه آن می باشد.

دیگر مطلب مفید ما : وکیل طرح صنعتی

جهت استعلام دقیقتر برند ، در کادر  مربوط به جستجوی علامت، بایستی واژگان عین یا مشابه محصول یا خدمات در طبقات متنوعی جستجو بنمایید.  امر جستجوی دقیق علامت تجاری نیازمند صرف زمان ساعت ها  زمان می باشد.

گزینه های استعلام علائم تجاری و برند:

عنوان علامت

طبقه بندی کالا

طبقه بندی تصویر

شماره ثبت علامت

شماره اظهارنامه علامت

جستجو از طریق درج مشخصات حقیقی یا حقوقی :

در این خصوص وکیل ثبت علامت تجاری یا وکیل ثبت برند می‌تواند کمک شایانی به متقاضیان علایم تجاری بنماید

( خدمات جستجوی علائم تجاری و برند در دفتر حقوقی موکل امکان پذیر است.)

استعلام علامت تجاری

هر شخص حقیقی یا حقوقی میتواند واجد نام جهت معرفی شخصیت خویش به دیگران باشد که از آن بعنوان نام تجاری یاد میگردد و در خصوص شرکت ها، نام شرکت بعنوان نام تجاری شناسایی میگردد. استعلام علامت تجاری با روش های گفته شده به سادگی قابل انجام می باشد.

جالب است بدانید که جهت انتخاب نام شرکت بایستی توجه کافی بنمایید که مشابه نام سایر اشخاص حقوقی و شرکت ها نباشد در غیر اینصورت احتمال طرح دعوی ابطال نام تجاری شرکت شما می باشد.

استعلام نام تجاری شرکت در سایت اداره ثبت شرکتها، جستجو ازطریق بخش آگهی های روزنامه رسمی و همچنین به نشانی استعلام اشخاص حقوقی به نشانی  ilenc.ssaa.ir   امکانپذیر است.

بخش های جستجوی نام تجاری شرکت شامل زیر می باشد:

  • شناسه ملی شرکت
  • شماره ثبت شرکت
  • نام شخصیت
  • نوع شخصیت
  • اداره کل و واحد ثبتی

خدمات حقوقی موکل :

در خصوص استعلام برند و استعلام علامت ثبت شده، دفتر حقوقی موکل با مدیریت دکتر علی رفیعی وکیل دعاوی و ثبت علائم تجاری و برند آمادگی خویش را جهت  جستجوی دقیق علائم متنازع فیه و یا علائم درخواستی شما را در کمترین زمان ممکن بهمراه درصد امکان پیشرفت ثبت برند شما را به شما اعلام خواهد نمود.

جهت پیگیری اظهارنامه علامت تجاری ثبت شده شما با مراجعه به سایت اداره مالکیت صنعتی به نشانه ….. و مراجعه به کارتابل مربوط به اظهارنامه مذکور و انتخاب گردش کار پرونده از روند پرونده خود مطلع گردید قبل از ثبت علامت تجاری یا ثبت برند مهمترین کار در ثبت یک علامت جستجوی علامت مد نظر شما در پایگاه اداره مالکیت صنعتی است که این امر فواید متعددی از جمله هزینه های اقتصادی و زمانی را در آینده به دنبال خواهد داشت بسیاری از علائم تجاری ثبت شده به لحاظ اینکه در ابتدا به خوبی مورد جستجو قرار نگرفته‌اند در آینده مبادرت به طرح دعوی ابطال علامت مواجه گردیده و علامت آنها ابطال گردیده است بایستی از علایم مشابه هم علایم سابق ثبت پرهیز نمود چرا که هزینه زمانی و اقتصادی شما را به دنبال خواهد داشت

اگر بعد از مطالعه ی مقاله ، هنوز ابهاماتی در ذهن شماست، در بخش نظرات مطرح بفرمایید تا کارشناسان ما پاسخگوی شما باشند

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.