نمونه لایحه ضرب و جرح عمدی از طرف متهم

0

نمونه لایحه ضرب و جرح عمدی از طرف متهم

چنانچه شاکی یا متهم (مشتکی عنه) دعوی ضرب و جرح عمدی با چاقو قرار گرفته اید، جالب است بدانید با مطالعه دقیق پرونده و روایت صورت پذیرفته از جانب هریک از طرفین دعوی و شهود و گزارشات مرجع انتظامی ، می توانید به نکات مهمی دست پیدا نمایید که با ارائه آن به قاضی ، بتوانید در کشف حقیقت کمک نمایید.

در این مقاله به نمونه ای از لایحه دفاعیه ضرب و جرح عمدی با چاقو پرداخته ایم:

شرح دفاعیات:

ریاست محترم شعبه …… بازپرسی دادسرای ناحیه ——-

ضمن عرض ادب و احترام فراوان خاطر عالی را تصریح گردیده و به عرض عالی می رساند در خصوص پرونده مطروحه به شماره بایگانی ————-بر علیه موکل مبنی بر سرقت مقرون به آزار یک دستگاه گوشی تلفن ،دفاعیات خویش را در چند موضوع به تفکیک تقدیم به حضوری می رساند:

قسمت اول- نحوه طرح شکایت و اظهارت شاکی:

شاکی در بیان شرح شکایت و اعلام اظهارات خویش بسیار اظهارات متناقض و متفاوت دارد و گویا در طرح شکایت هربار قصد بزرگ نمایی و جامع نمودن شکایت را داشته است به عنوان مثال شاکی در صورت جلسه ی مورخ …………….اعلام نموده است که راکب موتور به همراهی راننده به محل آمدند و با الفاظ رکیک و فحاشی به همراه چاقو وقمه به سمت من حمله ور شدند ودر طرح شکایت از فعل جمع استفاده می نماید و اعلام میدارد موکل ————–گوشی وی را گرفته وبه راننده موتور سوار می دهد و متواری می شود.

در صورت جلسه ی ۱۰/۷/۱۳۹۸ به فاصله ده روز اظهارات شاکی چهره ی دیگری به خود می گیرد و اعلام میکند متشاکی عنه موبایل من را گرفت و من مانع رفتن وی شدم و نامبرده مرا تهدید کرد که چاقو در شکم تو میکنم با ضربه ای به شانه شاکی رده و با چاقوی در دست فرار می کند و مردم او را دستگیر می کنند.

در صورت جلسه ۳/۷/۱۳۹۸ هم شاکی اذعان میدارد در شعبه که متشاکی عنه از ابتدا چاقو در دست داشته است.

نکته ایی که حائز اهمیت است:

در یک واقعه و اتفاق مسلما همه چیز واحد و تکرار نشدنی است بنابراین یک بار اتفاق افتاده و با حضور چندین نفر نمی توان تصاویر متفاوت از یک اتفاق را تصور نمود و نکته اینکه شاکی شخصی به هویت آقای———-را عنوان شاهد معرفی می نماید که ایشان در ادای شهادت اعلام میدارد که متشاکی عنه فرار نمود ودر آن سوی خیابان نزدیک بانک از شکم خود چاقو را خارج نمد و حمله ور شد ،شایان ذکر است شخص دیگری نیز به عنوان شاهد معرفی شده است تحت هویت آقای——–که اظهارات ایشان نیز با اظهارات شاکی و شاهد دیگر بسیار متناقص است و اعلام داشته که چاقو را ایشان از متشاکی عنه گرفته و تحویل ماموران داده است.

موضوع بازبینی و خارج نویسی فیلم ضبط شده از موضوع درگیری توسط ضابطین رسیده و فیلم واقعه بازبینی می گردد.

نکته اساسی :فیلم توسط فردی که دوستان شاکی بوده واز قبل جهت فیلم برداری با وی هماهنگ شده است ضبط شده است که تلویحا در این خصوص دفاعیات تقدیم به حضور میگردد.

در مواجهه حضوری مورخ ۲۰/۲/۱۳۹۹ در شعبه ی محترم و مشاده فیلم و اظهارات کلی شاکی وی از ابتدا اعلام نموده است که آقای———-را نمی شناسد ،اما در فیلم تهیه شده توسط خود شاکی کاملا مشخص است که آقای ———–به سمت موکل میرود وبا وی دست می دهد بنابراین وضوع عدم شناخت کاملا منتفی است و در فیلم هم کاملا مشخص است که نامبرده موکل را یک گوشه از خودرو می برد وبه نوعی قصد نگهداری موکل بدون رضایت وی را دارد وبنابر اظهارات موکل وقتی متوجه هجوم افراد متعدد می شود به قصد عدم آسیب شاکی را کنار زده و مبادرت به فرار می نماید.

چند نکته در قالب چند سوال:

۱)در موضوعات سرقت گوشی به صورت قاپیدن ویا مقرون به آزار یکی از دلایل اثبات سرقت می تواند دوربین های موجود در محل باشد (دوربین بانک ویا پاساژ)چطور شاکی از قبل یک شخص را با هماهنگی در محل هماهنگ می کند که فیلم تهیه کند؟؟؟

۱)چطور شخص مالباخته خود در اظهارات خویش در مورخ…………..اعلام می کند که از قبل با چند نفر هماهنگ کردم که در محل حضور داشته باشند که اگر موضوع جدی باشد حضور داشته باشند؟؟

۳)کدامین مالباخته از قبل با سارق خود قرار محل سرقت را با زمان و مکان مشخص می نماید؟؟؟

۴)چطور از قبل با شخص در محلی قرار می گذارد که فاقد دوربین های مداربسته دیگر باشد ولی شخصی را هماهنگ می نماید که از آنها فیلم تهیه نماید؟؟

با اندکی تامل میتوان متوجه شد که بر اساس اظهارات شاکی مخصوصا اظهارات مواجه حضوری مورخ ……………..موضوع اساسا سرقت نبوده و موضوع یک اختلاف دیگری است که سعی بر آن می رود با ایراد اتهام سرقت به شخص دیگر موضوع اصلی از دیده پنهان نماید.

لذا بر اساس آنچه تقدیم به حضور عالی گردید مخصوصا اعلام نیروهای ذی ربط صلاح در مبنی بر اینکه (سرقتی مشاده نگردید )در بازبینی فیلم ارائه شده توسط شاکی و اظهارات متناقض شاکی در دفعات متعدد با اظهارات قبلی خویش تناقض شدید اظهارات با شهود تعرفه شده و همچنین فقدان ادله کافی جهت اثبات موضوع سرقت بر اساس مواد ۱۲۰و۱۶۰ از قانون مجازات اسلامی و آئین دادرسی در امور کیفری و اصل ۳۷ از قانون اساسی درخواست قرار منع پیگرد موکل در خصوص اتهامات وارده را خواستار می باشد البته در صورت صلاحدید ریاست محترم.

در خصوص سلاح مورد ادعای شاکی در ید موکل نیز حسب دستور ریاست محترم جهت روشن تر موضوع درخواست ارسال به اداره تشخیص هویت را خواستار می باشد و همچنین آنچه مسلم و قدر به یقین است موکل اقرار می نماید که ان شی تلفن همراه مشخصی و متعلق به خودش می باشد که در دست دارد وبا فرض محال که محال نیست حتی اگر فرض کنیم شبی در ید موکل چاقو هم باشد که نیست موکل در حال فرار از دست جمعیتی است که از قبل هماهنگ شده اند .

جهت ضرب و شتم ویا هر امر دیگری که مسلما خیر نبوده و به نفع موکل نمی باشد و از آن جهت حمله ویا سو استفاده حتی مهلت استفاده هم پیدا نموده است.لذا با توجه به اینکه شاکی دارای پرونده های متعدد بود و موکل فاقد هرگونه پرونده حتی یک فقره می باشد و موکل فاقد هرگونه سابقه کیفری موثر ویا غیر موثر و مشابه می باشد و بر اساس آنچه گذشت در صورت صلاحدیددرخواست صدور قرار منع پیگرد قانونی از محضر عالی را خواستار می باشد.

خدمات ما در خصوص ضرب و جرح عمدی:

چنانچه طرف دعوی ضرب و جرح عمدی با چاقو بعنوان شاکی یا متهم قرار گرفته اید، می توانید از خدمات حقوقی موکل ، از منظر اخذ مشاوره حقوقی ، تنظیم لوایح دفاعیه و درخواست وکالت ، بهره مند گردید. در صورت داشتن هرگونه سوال در رابطه با نمونه لایحه ضرب و جرح عمدی از طرف متهم با ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط :

 

 

اگر بعد از مطالعه ی مقاله ، هنوز ابهاماتی در ذهن شماست، در بخش نظرات مطرح بفرمایید تا کارشناسان ما پاسخگوی شما باشند

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.