علائم تجاری

انتقال محل اجاره به دیگری|دفتر حقوقی موکل

در اجاره محل تجاری یا مسكونی، در صورتی که مالک، مالكیت محل را به دیگری واگذار كند، قرارداد اجاره همچنان معتبر خواهد بود مگر در شرایطی که موجر و مستاجر در قرارداد منعقده میان خود، توافق دیگری کرده باشند.
چنانچه در اجاره محل تجاری یا مسكونی، مالک یا همان موجر، مالكیت محل را به دیگری واگذار كند، قرارداد اجاره معتبر باقی می ماند مگر آن كه در قرارداد میان موجر و مستاجر توافق دیگری شده باشد.ز

 

دفتر حقوقی موکل، ارائه دهنده خدمات حقوقی، وکالت کلیه امور حقوقی توسط وکیل پایه یک دادگستری تهران

مثل اینكه توافق شده باشد در صورت انتقال مالكیت مورد اجاره به دیگری، قرارداد توسط یكی از طرفین قابل فسخ باشد یا خود به خود پایان یابد (در اصطلاح حقوقدان ها منفسخ شود) یا با توافق موجر و مستاجر تمام شود. (به بیان حقوقدان ها اقاله صورت گیرد.)
در محل اجاره تجاری، چنانچه قرارداد پیش از سال ۱۳۷۶ تنظیم شده باشد یا پس از سال ۱۳۷۶ تنظیم شده اما مستاجر در آغاز اجاره، مبلغی به عنوان سرقفلی یا حق كسب، پیشه یا تجارت پرداخت کرده باشد، در صورت انتقال محل اجاره توسط مستاجر بدون اجازه و توافق موجر (مالك) و اثبات آن به درخواست موجر، محل اجاره تخلیه و نیمی از مبلغ مذكور به مستاجر متصرف پرداخت می شود.
همچنین چنانچه موجر بخواهد محل اجاره تجاری را بدون حق قراردادی یا دلیل قانونی تخلیه كند، به شرط موافقت مستاجر و پرداخت مبلغ فوق الذكر، تخلیه انجام می شود.

منبع

 

لینک دین
تلگرام
اینستاگرام
الووکیل

ورود اعضا

برای دریافت خدمات حقوقی ثبت نام کنید