علائم تجاری

جریمه بیمه نکردن کارگر توسط کارفرما|دفتر حقوقی موکل

در صورت ارسال نکردن لیست بیمه توسط کارفرما دو جریمه شامل عدم تسلیم لیست و نیز جریمه تاخیر در پرداخت حق بیمه مشمول حال او می شود.

 

دفتر حقوقی موکل، ارائه دهنده خدمات حقوقی، وکالت کلیه امور حقوقی توسط وکیل پایه یک دادگستری تهران

 

جریمه عدم تسلیم لیست

جریمه عدم تسلیم لیست یا تاخیر در ارسال لیست به میزان ۱۰ درصد و فقط برای یک بار به نسبت جمع کل حق بیمه و بیمه بیکاری محاسبه و مطالبه می شود.
این وضعیت زمانی روی می دهد که کارفرمایی لیست ماه یا ماه هایی را ارسال نکند و طبق بازرسی کارگاه بدهکار شود.
در این صورت جریمه ای معادل ۱۰ درصد از کل بدهی (حق بیمه + بیمه بیکاری) برای یک بار به وی تعلق می گیرد.
چناچه به هر علتی از سوی کارفرما لیست پرسنل شاغل با تاخیر به شعب اجرایی صندوق ارایه شود، جریمه ۱۰ درصدی برای یک نوبت محاسبه و مطالبه می شود.
در کارگاه های پیمانکاری، بابت ماه هایی که لیست ارسال نشده است، جمع کل حق بیمه و بیمه بیکاری محاسبه شده و به کل آن یک بار ۱۰ درصد جریمه تعلق می گیرد.
چنانچه کارفرما قبل از صدور اجراییه، نسبت به پرداخت بدهی های معوقه اقدام کند، از ۴۰ درصد بخشودگی در جرایم بهره مند خواهد شد.

   جریمه تاخیر در پرداخت حق بیمه

در صورت عدم پرداخت حق بیمه، جرایم تاخیر پرداخت حق بیمه برای هر ماه ۲ درصد به ازای هر ماه نسبت به جمع کل حق بیمه و بیمه بیکاری محاسبه و مطالبه می شود. جریمه مذکور پس از قطعی شدن بدهی قابل احتساب است.
در خصوص بدهی های مطرح شده در هیات های تشخیص مطالبات و تجدیدنظر، تاریخ شروع محاسبات از زمان ابلاغ رای قطعی خواهد بود

زوال وصف کیفری چک با قید عبارت «بابت تضمین حسن انجام کار

کارفرما می تواند اقدام به اخذ تضمین از کارگر کند اما این امر بدان معنا نیست که کارگر بدون درنظرگرفتن قانون اقدام به دادن تضمین یا معرفی ضامن کند.
در قانون منعی در خصوص گرفتن ضامن یا تضمین بابت حُسن انجام کار از کارگر وجود ندارد. به عبارت دیگر کارفرما می تواند اقدام به اخذ تضمین از کارگر کند اما این امر بدان معنا نیست که کارگر بدون درنظرگرفتن قانون اقدام به دادن تضمین یا معرفی ضامن کند.
قانون در این خصوص حمایت هایی را به منظور حفظ حقوق کارگر انجام داده است.
به عبارت دیگر چنانچه سفته یا چک بابت تضمین از کارگر گرفته شد، باید در آن حتما مبلغ ذکر و رسید اخذ یا در قرارداد ذکر شود و نیز عبارت «بابت تضمین حسن انجام کار درج شود.
قید عبارت «بابت تضمین حسن انجام کار سبب می شود وصف کیفری چک به استناد ماده ۱۳ قانون صدور چک زایل شود.

منبع

 

لینک دین
تلگرام
اینستاگرام
الووکیل

ورود اعضا

برای دریافت خدمات حقوقی ثبت نام کنید