علائم تجاری

ممنوعیت ازدواج دختران زیر ۱۳ سال و پسران کمتر از ۱۶ سال به تصویب رسيد|دفتر حقوقی موکل

97/07/05  یک فوریت طرح اصلاح ماده ۱۰۴۱ قانون مدنی که مربوط به ممنوعیت ازدواج دختران زیر ۱۳ سال و پسران کمتر از ۱۶ سال است به تصویب رسيد

 

 

دفتر حقوقی موکل، ارائه دهنده خدمات حقوقی توسط وکلای پایه یک دادگستری در سراسر ایران

در نشست علنی امروز مجلس، یک فوریت طرح اصلاح ماده 1041 قانون مدنی اصلاحی مصوب اول تیرماه 1381 با 151 رأی موافق، 34 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 209 نماینده حاضر به تصویب رسید.

 

بر اساس این گزارش، طیبه سیاوشی در دفاع از فوریت این طرح اصلاحی گفت: آمار ازدواج زیر 9 سال بیش از 300 نفر و آمار ازدواج زیر 13 یا 14 سال در دختران 30 هزار تا 40 هزار نفر اعلام شده است که یکی از تبعات منفی این گونه ازدواج ها شکل نگرفتن فیزیولوژی زن هنگام بارداری است.

سیاوشی با بیان اینکه همین امر موجب افزایش آمار سقط جنین و یا مرگ مادران کم سن و سال شده است، اظهار داشت: از سوی دیگر از آنجایی که دختران و پسران کودکی و نوجوانی را به پایان نرسانده اند، دچار اختلال روحی و روانی می شوند و دست به خودکشی می زنند.

نماینده تهران در مجلس در ادامه افزود: همچنین این افراد از ادامه تحصیل محروم و از سیکل مهارت آموزشی خارج می شوند و البته توانایی مدیریت خانواده و ویژگی والدین خوب را هم نخواهند داشت.

 

خارج می شوند و البته توانایی مدیریت خانواده و ویژگی والدین خوب را هم نخواهند داشت. سیاوشی به افزایش آمار طلاق در اینگونه ازدواج ها اشاره کرد و گفت: ازدواج در سن کودکی یا نوجوانی در واقع آسیب به حریم خانواده هاست و از آنجا که اکثر این ازدواج ها با اتباع خارجی اتفاق می افتد، فرزند این خانواده ها بی هویت محسوب می شود

 

 

 جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با وکلای دفتر حقوقی موکل ارتباط برقرار نمایید.

 

 

لینک دین
تلگرام
اینستاگرام
الووکیل

ورود اعضا

برای دریافت خدمات حقوقی ثبت نام کنید