علائم تجاری

اجرای دستورالعمل جمع‌آوری محکومان متواری ‌|دفتر حقوقی موکل

1396/12/08 معاون اجتماعی دادگستری استان تهران گفت: با همکاری فرماندهان انتظامی استان تهران اجرای طرح جمع آوری محکومان دستگیر نشده و متواری در دستور کاراست.
جعفر برداره اظهارکرد: به منظور پیگیری اجرای مجازات محکومانی که مرتکب جرایمی شده اند و احکام آن ها صادر و قطعی و لازم الاجرا شده است، به هر دلیل محل اقامت آن ها شناسایی نشده و متواری و تاکنون دستگیر نشده اند، با هماهنگی برخی از معاونان دادستان و سرپرستان نواحی دادسرای عمومی و انقلاب تهران و همچنین دادستان های عمومی و انقلاب شهرستان های استان تهران و نیز با همکاری فرماندهان انتظامی استان تهران اجرای طرح (دستور العمل) جمع آوری محکومان دستگیر نشده و متواری در دستور کار دارد.
 

دفتر حقوقی موکل، ارائه دهنده خدمات حقوقی، وکالت کلیه امور حقوقی توسط وکیل پایه یک دادگستری تهران

 

وی گفت: زمانی که فردی، مرتکب جرمی شده و به هر دلیلی اجرای مجازات در مورد محکوم اجرا نشود، بیم تجری افرادی که دارای حالات خطرناک هستند وجود خواهد داشت و این افراد نوعاً مرتکب تکرار جرم می شوند؛ برخورد قاطع و اجرای سریع احکام منطبق با موازین قانونی سبب تنبه مجرم شده و از تکرار جرم پیشگیری می کند و این یکی از محور های پیشگیری های قضایی است.
وی با بیان این نکته که در این طرح دو گروه هدف وجود دارد، بیان کرد: یک گروه محکومان زندانی که در حال تحمل کیفر است و با استفاده از دستورالعمل های زندان ها به آن ها مرخصی اعطا شده و از این موقعیت سوءاستفاده کرده و برای ادامه تحمل کیفر، به زندان بر نمی گردند مانند زندانیانی که پس از مرخصی غیبت می کنند. برداره تصریح کرد : گروه دیگر محکومانی که به طور حضوری یا غیابی به مجازات قانونی محکوم و احکام صادره قطعی و لازم الاجرا شده است و تاکنون محل سکونت یا محل اختفاء آن ها شناسایی و دستگیر نشده است. این مقام قضایی در ادامه اظهار کرد: این معاونت ضمن دعوت از قضات اجرای احکام به منظور حضور در نشست های تخصصی مشترک با ضابطان و فرماندهان انتظامی استان تهران، با هدف شناسایی محل سکونت و اختفاء برای دستگیری محکومان متواری و دستگیر نشده و اجرای احکام مجازات قانونی آنها؛ تلاش مضاعفی در تشکیل کارگروه ویژه جلب کرده است.

منبع

 

لینک دین
تلگرام
اینستاگرام
الووکیل

ورود اعضا

برای دریافت خدمات حقوقی ثبت نام کنید