علائم تجاری

جرایم پنهان در پشت پرده آرایشگاه‌های زنانه غیرمجاز |دفتر حقوقی موکل

(96/07/27) این روزها در برخی آرایشگا ه های زنانه کمتر از زیبایی و پیرایش سخن به میان می آید، چراکه بعضی سالن های زیبایی پاتوقی برای زنان و دخترانی شده است که از سویی به بهانه آموزش آرایشگری اقدام به برگزاری تورهای آموزشی به خارج از کشور کرده و از سوی دیگر نیز حتی پنهان از زنان مراجعه کننده به آرایشگاه ها  از آنها فیلمبرداری و تصویر را در فضای مجازی منتشر می کنند.

 

دفتر حقوقی موکل، ارائه دهنده خدمات حقوقی، وکالت کلیه امور حقوقی توسط وکیل پایه یک دادگستری

اما تمام ماجرا اینجا تمام نمی شود، چراکه شاهدیم بسیاری از این پاتوق ها، غیرمجاز بوده و بدون مجوز فعالیت می کنند و اقدامات نامناسب از جمله تتو، خالکوبی روی بدن، ارائه داروهای غیرمجاز و توزیع موادمخدر مانند شیشه به زنان و دختران را در کارنامه خود دارند.
این در حالی است که با توجه به حساسیت این امر نیروی انتظامی و سازمان تعزیرات حکومتی بارها طی بازرسی های متعدد در این زمینه ورود کرده و با آنها برخورد کرده است و حتی طرح ملی ساماندهی و نظارت بر آرایشگاه های زنانه از سوی تعزیرات با همکاری دستگاه های نظارتی در دستور کار قرار گرفت و در این رابطه نیز دستگاه قضایی نیز  حامی نیروی انتظامی بوده و در بحث پلمپ آرایشگاه ها زنانه غیرمجاز اقدام کرده است.

به شکلی که چندی پیش بود که دادستان تهران وضعیت آرایشگاه های شهر تهران را به عنوان یکی از مصادیق آسیب های اجتماعی مورد توجه قرار داد و مستند به گزارش اخیر پلیس در این راستا، گفت: به پلیس دستور داده شد بر روی وضعیت آرایشگاه های زنانه متمرکز شود که نتیجه آن ارائه گزارشی از وضعیت نامطلوب آرایشگاه های زنانه بود. 
وی در ادامه بیان کرد: تعداد آرایشگاه های غیرمجاز بیش از واحدهای دارای مجوز است و بدین ترتیب پلیس فرصتی برای نظارت بر آرایشگاه های دارای مجوز ندارد؛ ضمن اینکه طبق آمار اعلامی ۲۲۴ آرایشگاه غیرمجاز در فضای مجازی، فعالیت تبلیغی دارد و اقدام به آموزش آرایشگری غیرمجاز می کند.
دادستان تهران در بیان اقدامات پلیس این زمینه، گفت: حسب گزارش تاکنون ۳۵۰ آرایشگاه زنانه فاقد مجوز پلمپ شده و از جمله اقدامات غیرقانونی این واحدهای صنفی، برگزاری تورهای آموزشی به خارج از کشور است؛ به این ترتیب که به ویژه در ماه های محرم و صفر، زنان آرایشگر را در قالب تورهای آموزشی بدون مجوز  به برخی کشورهای همسایه و منطقه برده و دوره های آموزش آرایشگری برگزار می کنند و این اقدامات مجرمانه در فضای مجازی و حتی در برخی سایت های داخلی تبلیغ می شود.
جعفری دولت آبادی خاطرنشان کرد: فیلمبرداری به نحو پنهانی و غیرمجاز از زنان مراجعه کننده به آرایشگاه ها و انتشار آن در فضای مجازی، جرم محسوب می شود.
نکته دیگری که در موضوع آرایشگاه ها مورد اشاره دادستان تهران قرار گرفت، ارائه خدمات زیبایی مانند سولاریوم در برخی کلینیک های پزشکی بود که دادستان تهران از سرپرستان نواحی خواست در این موضوعات ورود کنند و با همکاری پلیس در شناسایی و تعطیلی مراکز غیرمجاز و همچنین آرایشگاه های مجازی که فعالیت های مجرمانه دارند، اقدام کنند.

 

سرکشی تعزیرات به آرایشگاه های زنانه

همچنین  محمد محمدی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران   در این زمینه گفت که باتوجه به تخلفات روی داده در آرایشگاه های زنانه استان تهران، رعایت نکردن نرخ و تعرفه های قانونی و همچنین انجام فعالیت های مرتبط با مسایل درمانی در کنار بروز انحرافات اخلاقی از جمله مهمترین تخلفات این واحدهای غیرمجاز است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران با اشاره به فعالیت گشت های مشترک نظارتی دستگاه های اجرایی در سطح استان اظهارکرد: نمایندگان و بازرسانی از سازمان صنعت، معدن و تجارت، دامپزشکی، بهداشت و درمان و شهرداری به منظور برخورد سریع و قاطع با متخلفان در گشت های نظارتی مشترک حضور دارند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران به شیوه های برخورد با متخلفان اشاره کرد و گفت: در برخی موارد با تشخیص بازرسان در محل، حکم توسط قاضی صادر می شود و اگر قابل اعتراض نباشد همان جا اجرا و در برخی موارد نیز که نیاز به ارزیابی بیشتر است پرونده به شورای تعزیرات ارجاع داده می شود.

 

پلمپ و برخورد جدی دستگاه قضایی با فعالیت آرایشگاه های غیرمجاز

در این میان نیز برخی از مسئولان استان ها در زمینه برخورد با آرایشگاه ها غیرمجاز ورود کرده و به دلیل تخلفات و پخش داروهای غیرمجاز میان مراجعه کنندگان آرایشگاه آن مرکز غیرمجاز پلمپ شده است.
این در حالی است که در این زمینه علی اکبر مختاری، مدیرکل تعزیرات حکومتی البرز از اجرای طرح تشدید برخورد با آرایشگاه های زنانه غیرمجاز، گفت: در اجرای طرح تشدید برخورد با آرایشگا ه های متخلف زنانه در این استان ۳۲ واحد صنفی متخلف پلمپ شد.
وی با اشاره به اینکه از مجموع واحدهای صنفی آرایشگاه زنانه متخلف ۳۲ واحد صنفی به دلیل تخلفات گسترده پلمپ شد، افزود: بازرسان تعزیرات حکومتی با هرگونه لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی، تاریخ مصرف گذشته، قاچاق، گرانفروشی، عدم نصب نرخ نامه مصوب درواحد صنفی، تداخل صنفی شامل ارائه خدمات سایر صنوف مانند فروش لوازم بهداشتی، بدلیجات، پوشاک، کیف و کفش دخالت درامور خدمات بهداشتی و درمانی تاتو، لیزر، پاکسازی پوست، بوتاکس، برداشتن خال وزگیل و سوراخ کردن گوش بدون اغماض برخورد خواهند کرد.


 

منبع

لینک دین
تلگرام
اینستاگرام
الووکیل

ورود اعضا

برای دریافت خدمات حقوقی ثبت نام کنید