علائم تجاری

تسریع در رسیدگی به امور قضایی مراجعان |دفتر حقوقی موکل

(96/6/14)رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه: تسریع در اجرای امور قضایی با ارتباط الکترونیک با مردم امکان پذیر است.
حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری در استودیو خبر ۲۱ شبکه یک سیما ادامه داد: باز آوری قوه قضاییه با استفاده از اطلاعات و ارتباطات از سال ۱۳۸۸ در دستور کار مرکز آمار و فناوری اطلاعات این قوه قرار گرفت.

 

 

دفتر حقوقی موکل، ارائه دهنده خدمات حقوقی، وکالت کلیه امور حقوقی توسط وکیل پایه یک دادگستری تهران

 

این مرکز در قالب طرح جامعی به نام عدالت الکترونیک مجموعه ای از طرح های گسترده را در دستگاه قضایی تعریف کرده است و هم اکنون پیگیر این طرح ها هستیم.
او افزود: ما طرح عدالت الکترونیک را در لایه های گوناگونی تعریف کرده ایم در لایه نخست خدمت رسانی به شهروندان و ذیربطان که به مردم خدمت می کنند مثل وکلا و کارشناسان هدف گذاری کرده ایم تا مردم بتوانند سریعتر خدمات قوه قضاییه را دریافت کنند در این زمینه طرح هایی را که تاکنون انجام داده ایم می توان سامانه خدمات الکترونیک قضایی عنوان کرد.

معاون فناوری قوه قضاییه گفت: در این سامانه علاوه بر اینکه ما درگاه الکترونیک راه اندازی کرده ایم برای ارائه خدمات بهتر به مردم، در کنار راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک حدود ۴۰۰ دفتر راه اندازی شده است که تا پایان سال به هزار دفتر خواهد رسید.
شهریاری افزود: سامانه ثبت نام الکترونیک نیز راه اندازی کرده ایم تا احراز هویت شهروندان را سریعتر انجام دهیم و تاکنون هم حدود ۱۰ میلیون خدمت رسانی انجام گرفته است.
او گفت: با راه اندازی این سامانه ها تکریم مراجعه کنندگان صورت گرفته و از سفر درون شهری بسیاری از شهروندان کاسته و در حقیقت از اتلاف وقت شهروندان جلوگیری شده است.
معاون فناوری قوه قضاییه افزود: با رابطه الکترونیکی میان مردم و قوه قضاییه و دادسراها رسیدگی و پیگیری های پرونده ها و شکایات و دادخواست های مردم و وکلا سریعتر انجام می شود.


 

لینک دین
تلگرام
اینستاگرام
الووکیل

ورود اعضا

برای دریافت خدمات حقوقی ثبت نام کنید